Lipno

03.09.2018

Kdo nebyl s dětma na Lipně, jako by nebyl 😊

Lipno totiž nabízí nepřeberný množství všech různých aktivit a atrakcí, kde se vyřádí jak děti, tak dospělí.

Dětem jsme slíbili, že je vezmeme pod stan (teda Andě to bylo celkem fuk). Jelikož se nám každý smál, že s nimi chceme stanovat v našem mini stanu pro 2,5 člověka. Zastavili jsme se ráno v Decathlonu a koupili super rodinný stan s dvěmi ložnicemi a velkou chodbičkou.

Mareček zbožňuje spaní ve stanu, celou cestu v autě jsme poslouchali, že už si asi půjde na chvilku schrupnout hned jak stan postavíme. Jenže na to nebyl čas. Měli jsme v plánu tolik aktivit, že jsme postavili stan a rychle si šupajdili půjčit paddleboard.

Z paddleboardu jsme byli všichni včetně Marečka nadšený, jenže není čas ztrácet čas, v korunách stromů začínal v 7h koncert a kde je koncert, tam jsme my. Musím říct, že večerní návštěva Korun stromů, kdy při tom hraje ještě irská muzika, byl opravdu vyjímečný zážitek. Stezka je moc hezky postavena, při cestě nahoru je pár přelizaček pro děti, který jsme si vyzkoušeli všichni 😊 Západ slunce z vrchu byl jen třešnička na dortu. Jediný, kdo nebyl úplně odvařený, byla Dorota, která trávila dovolenou s námi jako jediný náš pes. Do Korun stromů psi nesmí, ale mají k dispozice kotce (Mareček tomu říká útulek), kde na vás může pes počkat.

Druhý den ráno jsme si přivstali, protože nás čekala brzo ráno plavba lodí po Lipně. Nechali jsme se odvézt s koly do Frymburku a odtud jsme na kole jeli do Dolní Vltavice, kde jsme se nechali převézt přívozem do Kyselova a pokračovali krásnou projížďkou do kempu. Nutno podotknout, že 1) jela jsem letos na kole podruhé, 2) měla jsem tvrdou sedačku a žádný vycpaný cyklistický trenky, 3) můj muž mi sice nabízel, že mi půjčí svoje, ale jako jel v nich už poněkolikátý v horku, takže jsem s díky odmítla, 4) měla jsem v dětským nosítku na břiše Dorotu, 5) měla jsem ten den narozeniny (proč sakra já, dostala k narozkam projížďku na kole?), 6) ujela jsem takhle cca 20km v bolestech všeho...

Kousek od Korun stromů je nově udělané Království lesa, což je takové lesní městečko, kde je nespočet atrakcí pro děti. Věřte mi, děti tam vydrží hodiny... je to opravdu nádherně udělané... Vyřádil se tam i můj muž (i když to teda nebylo leckdy vhodné - rozbrečel holčičku, když skákal na vzduchové trampolíně). Hodně nerada píšu nějaká negativní hodnocení, ale tady bohužel nemůžu jinak. Celkově vše na Lipně je dost drahé, tudíž i vstup do Království lesa nebyl úplně nejnižší, a tak bych čekala u dětských atrakcí nějaké kvalitnější občerstvení. Sice jsme nebyli v restauraci Šumavanka, ale jen v Občerstvení u bludiště, ale i tak bych očekávala jídlo vhodnější pro děti. Z nabídky jsme si my s mužem vybrali klobásy za 80kč jednu a Marečkovi jsme koupili 2 párky za 60Kč. Přísaham bohu, že jsem v životě (no možná nemocniční jídlo bylo leckdy podobný) nejedla nic horšího. Zajímalo by mě, jestli klobásy s párky vůbec nějaký maso potkaly... Chutnalo to jako spečený pyliny... Klobásy byly z jedný strany seškvařený... Hnus... Nikdo jsme to nesnědli, dělalo se mi špatně jen z toho, co asi klobásy a párky obsahovaly... I když tam jinak bylo vše naprosto dokonalé, tohle na mně zanechalo opravdu negativní dojem... Takže jo, jděte tam, ale nechoďte do Občerstvení u bludiště a dejte mi vědět, jestli v restauraci Šumavanka vaří líp, my už na to odvahu neměli...

Ten den jsme se cestou dolů zastavili ještě na bobové dráze Bobovka a pak nastalo to hlavní z celý dovolený!! Mareček šel na rybářský závody! Hned vedle Bobovky je chovný rybník, kde si každý může zaplatit sportovní rybaření a každý čtvrtek zde probíhají rybářské závody. Marča si vzal s sebou celou svojí výbavu, dostal kukuřici a červy a už nahazoval jako o život. Bohužel bylo dost velké horko, takže ryby nebraly moc nikomu. Někdo tedy přeci jenom něco za 2h chytil, ale Mareček to bohužel nebyl. Původně jsme měli v plánu jet další den domů, ale Marča byl smutný, že tam jel kvůli rybám a nic nechytil, takže jsme náš odjezd o den posunuli.

Na ráno jsme měli naplánovanou jízdu na kole ve Floutrejlu, což je 5km dlouhá cyklotrasa v lese, vhodná i pro děti. Nahoru na Kramolín jsme se nechali vyvézt lanovkou, což byl pro děti (a Dorotu) další zážitek. Nahoře jsme dali Dorotu do útulku a jeli jsme. Cesta nás všechny šíleně bavila a když jsme se nechávali vyvézt Promenádní lanovkou, udělala jsem chybu. Floutrejl byl zelená biková trať a my z lanovky viděli modrou, která mi přišla naprosto v pohodě a začala jsem celá rozjetá jásat, že to chci zkusit. Že to nebyl dobrý nápad, jsem zjistila hned na začátku. Ono to sice vypadalo dobře z lanovky, ale to byl jen kousíček, větší část tratě vedla v lese, která pro úplný amatéry nebyla. Ale naštěstí jsem to zvládla, i když jsem se skoro po.... (až na jeden úsek, kdy jsem jeden sjezd radši svedla - načež Marča okolo mě projel se slovy, at jedu...). No každopádně moje děti to obě zvládli s trochu větším přehledem než já (Anďa v dětský sedačce - konečně nějaká zábava, zelenou trať prospala). Na závěr jsme si dali ještě jednou Floutrejl a mohli jsme jít na ryby.

Na rybych jsme seděli do tmy, naštěstí když jsem Marčovi řekla, že už poslední nához, chytil se kapr! "Mami, teď jsem spoko, ale chytil bych jich víc..." Ale už měl smůlu, Anďa musela jít spinkat a ráno už jsme odjížděli domů.

Dopročuju jak stanování s dětma, tak pobyt na Lipně. Je to místo, kde nemáte šanci se nudit. Takže děkuji ti Lipno, že jsme odjížděli sice smutný, že to bylo tak krátký a nestihli jsme úplně vše, co jsme chtěli, ale zase s nadšeným a plný dojmů ze zážitků. No a tu zelenou vodu ti odpouštím 😊

Jo a koho by zajímalo, jak to zvládlo naše 16ti měsíční miminko, tak naprosto v pohodě. Stanování se jí líbilo, neustále nám přerovnávala věci, nedělala rozdíl mezi spaním ve stanu a doma v pokojíčku a ze zážitků byla nadšená i ona. Takže se rozhodně stanování nebojte ani s menšími dětmi 😊