Tenerife

03.06.2018

10 dní na Tenerife byla jedna z nejlepších dovolených, na který jsme byli jako rodina. Troufnu si říct, že si na tomhle ostrově přijdou na svý všichni. Milovníci přírody, přírodních parků, vysokohorské turistiky, plážování, zábavných parků i milovníci vodních i jiných sportů. Ostrov není zas tak velký, a i přes to tu najdete spoustu možností, co dělat. 10 dní rozhodně nestačí...

Každý den jsme trávili jinak, žádný den nebyl stejný... A možná kdybychom strávili na ostrově víc dní, nepotřebovali bychom teď dovolenou na vzpamatování se z dovolený :)

Celkově pobyt na Tenerife není drahý. Potraviny (mořské plody tam seženete za pár kaček) stojí cca jako u nás a benzín nebo třeba půjčení aut jsou levnější než u nás. Ovšem v zábavných parcích vás oberou o všechny peníze, které ušetříte :D Doporučuji si dávat pozor hlavně na to, že všude vás budou fotit. Vám to totiž bude na fotkach slušet a necháte tam za ně nemalé peníze :)) Nutno ale podotknout, že zábavné parky za ty peníze opravdu stojí. Nelíbilo se to jen dětem ale i nám :)

Pokud by někoho zajímalo, jak to zvládali děti, tak celkem v pohodě.

Let byl pro nás všechny (kromě mého muže) poprvé. Dost jsem se bála, jak to zvládne Andělka, protože let trval 4,5h a ještě jsme 3h jeli autem do Memmingenu na letiště. Ale naštěstí to i přes svojí neustálou akčnost zvládla. Půl hoďky prospala a jinak byla pod sedačkama, na sedačkách, v uličce, šmírovala sousedy, trhala jim vlasy atd. Mareček se lehce nudil, ale měli jsme dost hraček a knížku, tak to uteklo.

Prvních 5 dní, kdy jsme byli v obytném autě, to pro Andělku bylo trochu náročnější, jelikož jsme chvátali, abychom toho stihli objet co nejvíce. Byla buď v autosedačce, v kočárku nebo v nosítku a chyběl jí čas na hraní. Ale i to zvládla. V autě spali oba s Marečkem nahoře, kde byla natahovací síť, kterou nemohli propadnout dolů.

Oba dva jsou zvyklí s námi hodně jezdit a výletit, takže bez problémů a bez keců (Marčovo) zvládali tůry, užívali si to v zábavných parcích a na plážích. A i když ne vždy bylo teplo, tak oni to vůbec neřešili.

Spát chodili děti hodně pozdě, ale po příjezdu domů oba bez problémů najeli na svůj původní spací režim.

A kde že jsme všude byli?

Den 1.

Let byl naším dlouho očekávaným zážitkem. Dost jsem se toho bála... 1. protože jsem si nedovedla představit Anďu v klidu ani 15 min, natož 4 a půl hodiny (můj plán, že budu sedět jinde než muž s dětma, nevyšel) a 2. mam problém s orientací v podzemních garážích, větších nádražích (jednou jsem místo na Moravu nasedla na vlak do Vídně) atd. Bála jsem se, že dopadnu jak Kevin a ocitnu se někde jinde...

Letěli jsme z Německého Memmingenu a kupodivu vše dopadlo dobře. Ztratila jsem se jen jednou na chvilku s Marečkem (protože jsem ho neposlechla kudy máme jít) a i samotný let nebyl žádná tragédie ani extrémně velký trapas. Anďa sice spala jen půl hoďky a její rekord sezení v klidu bylo 5 minut, ale brečela dohromady max 15 min. A Mareček byl opravdu nadšený. Když mi po vzletu řekl, že tohle si přesně přál, vyhrkly mi slzy do očí.

Po příletu do El Medana jsme se jeli ubytovat do obytného auta od gipsytrip.cz a šli jsme si nakoupit něco k jídlu (tady mě překvapilo, jak mají místní rádi Fantu, Colu a Sprite a naopak minerálky prostě nevedou...) a projít se po pláži. Zrovna byly jedny z největrnějších dní, takže jsme se na vše dívali s pískem v očích :)

Den 2.

Vítr nepolevil ani trochu, ale Marča potřeboval nutně do oceánu. Takže ve vodě byly windsurfaři a můj muž s mým synem. Místo Marečka se nám vrátil zmrzlý rampouch, ale mise byla splněna a my se mohli vydat obytkou na cestu kolem ostrova.

Jako první zastávku jsme vybrali město Los Gigantes, kde se pořádají vyhlídkové plavby na delfíny a velryby. Byli jsme celkem překvapeni, jaká byla ve městě zima. Pořádně jsme se navlíkli, do batohu si přidali ještě mikiny a bundy, pač na lodi bude určitě ještě větší zima a šli jsme se nejdřív podívat po něčem k jídlu.

Cestou jsme zjistili, že na lodi nás dovezou i k místu, kde se dá koupat, takže se muž vracel ještě pro plavky. Ještě, že tak... Než přišel, udělalo se horko a my byli rádi, že můžeme plout na lodi v plavkách. To že jsme měli plný batoh skoro zimního oblečení jsme úspěšně tajili.

Každopádně 3h plavba na pirátské lodi byla opravdu úžasným zážitkem. V ceně bylo neomezené pití a jídlo. Už po chvíli jsme viděli skupinku delfínů. Připluli jsme k nim a nadšeně je sledovali a fotili. Opět jsem měla slzy v očích. Podruhé jsme zas viděli skupinku menších velryb, které si v klidu pluly vedle lodi. Oboje jsme měli splněno a loď nás zavezla na místo, kde nadšenci jako naši kluci skákali z lodi do moře. Anďa o takovou zábavu nestála, tak jsme zůstaly spolu na lodi :) Anďu teda celkově moc velryby a delfíni nezajímali, ta se radši učila udržet stabilitu na houpající se lodi :)

Jelikož na projetí ostrova nemáme moc času, vyjeli jsme večer na nejzápadnější místo ostrova k majáku Punta de Teno, kde jsme se rozhodli přenocovat. V tomhle místě pro nás pojem velký vítr nabyl úplně nového smyslu. Po večeři jsme museli přeparkovat auto do alespoň trochu krytějšího místa, aby nás vítr nehodil z útesu :)

Den 3.

Noc byla nabitá adrenalinem... Vítr o dost zesílil, a i na místě, kde jsme mysleli, že to bude lepší, to celou noc kymácelo. Místo spánku jsem přemýšlela, jak velká je šance, že nás vítr hodí do oceánu. Naštěstí obytňák odolal.

Vstávali jsme brzo a šli se podívat k majáku. Tohle místo bylo neuvěřitelně mystické. Po ránu, kdy na tomhle místě byl jen jediný rybář, vítr měl velkou sílu, okolo veliké útesy a maják, který byl jak vystřižený z hororu :)

Nebyl ale čas ztrácet čas a my se po silničce s nádhernými výhledy na městečka, oceán a banánové plantáže dostali do města Icod de los Vinos, kde roste nejstarší dračinec na světě. Původně jsme to v plánu neměli, ale když už jsme jeli okolo, chtěli jsme se na něj podívat.

Podzemní parkoviště pro turisty lačnící vidět dračinec bylo ale pro obytné auto nízké. Jeli jsme dál hledat nějaké místo na zaparkování, až jsme se dostali do úzkých strmých uliček kudy nebylo cesty zpět. Míjeli jsme dračinec, který vypadal celkem staře. Místo na zaparkování jsme nakonec našli, doběhli jsme ke dračinci, chvíli ho obdivovali, vyfotili a běželi jsme zpátky do auta. Až v autě jsem se dívala na internet na fotky a zjistila, že jsme obdivovali úplně jiný strom.

Jeden z nejhlavnějších výletů na tomhle ostrově byl do Loro Parku. Loro Park je nejkrásnější zoologická zahrada, ve které jsem kdy byla. Zoo není veliká a vstup je celkem drahý, ale i tak jsme tam strávili skoro celý den a rozhodně to za to stálo.

Běhali jsme tam od představení k představení. Jako první byly kosatky, kdy se mi opět vehnaly slzy do očí, vidět tak krásné zvíře na vlastní oči bylo úplně neuvěřitelné. Následovali show s lachtany, delfíny a papoušky. Nemám k tomu ani co říct, protože to bylo opravdu nepopsatelné. Mareček byl také nadšený z velkých akvárií, hlavně z tunelu, kde okolo nás plavali žraloci, rejnoci atd. Zoo obývali i bílý tygři, gorily, šimpanzi, tučňáci a spousta papoušků.

Loro Park je místo, které by na Tenerife měl navštívit každý, hlavně pokud má děti.

Na spaní jsme si vybrali přejezd k majáku Punta del Hidalgo, kde jsme zaparkovali u oceánu a celou noc jsme poslouchali bouření obrovských vln.

Den 4.

Ráno jsme vstávali brzo, prošli jsme se okolo majáku a vyrazili na místo, na které jsem se opravdu těšila. Pohoří Anaga je tvořeno vavřínovými deštnými lesy a od začátku se nám z té nádhery tajil dech.

Rozhodli jsme se dojet až do vesničky Chamorga, kde končí silnice. Cesta tam byla hodně klikatá a úzká, a i když to nebylo moc km, trvala dlouho. Což nám ale vynahradilo několik nádherných výhledů a projíždění lesy byl zážitek.

V malé vesničce jsme nechali auto a na doporučení jsme se vydali na téměř 5h trek do hor. Nejprve jsme se vydali na cestu po hřebenech hor, kde se nám ten dech už skoro zastavil. Vím, že slova krásné a nádherné používám dost často, ale myslím, že je ještě dostkrát tady na Tenerife použiju. Ty hory byly prostě dokonalé. Určitě to byl jeden z nejkrásnějších horských treků, který jsem kdy šla.

Došli jsme k majáku a do malé osady Roque Bermejo s pár domky, kam se člověk nedostane jinak než pěšky (případně na lodi). V osadě se nachází krásná plážička, ale jelikož nás celkem tížil čas, jen jsme si to tam krátce prošli a vydali se druhou cestou, která už byla o dost níže položená, zpátky. Počasí nás opět převezlo a my si batoh nesly naplněný bundami a mikinami :)

Plán na přenocování padl na pláž Las Teresitas. Je to jediná pláž na Tenerife, kde je bílý písek, který sem byl navezen loděmi ze Sahary. Jelikož Anďu náš program až tak moc nebaví, protože musí být furt někde připoutaná, máme v plánu zde následující dopoledne zůstat, aby si mohla také chvíli hrát, než zase vyrazíme do kopců. Parkování je možné hned u pláže, což je naprosto ideální.

Den 5.

Dopoledne jsme strávili na pláži. Nebylo ale moc teplo, tak si Anďa hrála v písku v legínách a mikině. Teplo se začalo dělat odpoledne, ale to my už měli namířeno k sopce Pico de Teide (3.718m.n.m.). Sopka je nejvyšší horou celého Španělska a zároveň třetí největší vulkán na světě.

Do asi 3500m.n.m. vás vyveze lanovka a pokud chcete vyšplhat až na vrchol, musíte si dopředu sjednat povolení. My se ale rozhodli s ohledem na to, jak je Andělka malinká, netahat jí do takové nadmořské výšky a udělat si jen výlet po okolí. Což se ukázalo jako nejlepší nápad. Jelikož když jsme přijeli k sopce, zrovna z rozbité lanovky zachraňovali turisty. V případě, že bychom se rozhodli vyjet si na sopku lanovkou, dost pravděpodobně bychom byli mezi zachraňovanými.

My si ale udělali krásný, asi jen hodinový, výlet pod sopkou. Sopečná krajina má své kouzlo a my nepřestávali vycházet z údivu. Svítilo sluníčko a výlet jsme si na 100% užili. Pod sopkou jsme strávili i naší poslední noc v obytňáku. Což už moc dobrý nápad nebyl, jelikož teplota v noci klesla asi až k nule.

Den 6.

Noc jsme kupodivu přežili ve zdraví i když jsme rozmrzali asi ještě 2hodiny po tom, co začalo svítit sluníčko.

Po snídani jsme si dali ještě poslední kratší procházku pod sopkou a zašli jsme se i podívat k lanovce, která už byla opět v provozu. Chvíli mi bylo líto, že jsme se nenechali lanovkou vyvézt. Ale už jsme neměli ani čas. Po obědě jsme museli odevzdat auto a na poslední dny jsme se stěhovali ke kamarádům do El Medana.

Odpoledne jsme si udělali trochu volnější a jen zašli na procházku po městě s výbornou čínou na konci :)

Den 7.

Jelikož jsme zjistili, že půjčení auta je tam téměř za hubičku, zajel můj muž půjčit za 44€ na 4 dny půjčit auto, abychom se nemuseli vzdát našich výletů. Můj muž žádal kabriolet s 2 dětskýma sedačkama. Docela se mi ulevilo, že kabrio nebylo a museli jsme mít "jen" klasické auto :)) Jako první výlet s novým autem byla cesta do Bajamaru na vlny. Kluci totiž museli nutně surfovat :) Pro Marečka to byla první zkušenost s tímto sportem a myslím, že i celkem kladná. My holky fandily z pláže.

Po surfování jsme zajeli na jídlo do naprosto nádherné restaurace na útesu s výhledem na oceán a přecpaní jsme se přesunuli opět na bílou pláž do Las Teresitas, aby si vodu užila i Andělka.

Den 8.

Pro tento den jsme vybrali výlet do Aqualandu. Můj muž sice chtěl jet do Siam Parku, který je asi první nebo druhý nejlepší aquapark na světě, ale po zjištění, že tam pro mě a děti byl asi jen jeden bazínek a na všech ostatních adrenalinových atrakcích by juchal sám, jsme rozhodli, že Aqualand bude lepší volba.

Tento akvapark nabízí spoustu atrakcí pro děti ale i pro dospělé. Dokonce i já jsem tam našla pár skluzavek, který nebyly úplně pro mimina, vypadaly celkem hustě a zároveň ne nebezpečně. Bohužel jsem pak zjistila, že jsou jen pro osoby menší než 140cm... Tak na ně šel alespoň Mareček a já si dala výřivku a plutí na kruhu po "řece".

Součástí aquaparku je i delfinárium, kde máte možnost zaplatit si plavání nebo mazlení s delfíny. Tenhle zážitek jsme Marečkovi nemohli odepřít. Při jeho mazlení s delfíny jsme měli s mužem slzy v očích oba.

Odpoledne ještě byla show s delfíny, která byla naprosto úžasná a předčila i show v Loro Parku. Baví mě sledovat, jak trenéři s těmito krásnými a inteligentními zvířaty pracují. Vše je tak pozitivní a harmonické.

Den 9.

Dopoledne se kluci vydali zase surfovat, tentokrát v El Medanu a odpoledne jsme měli naplánovaný výlet do středu ostrova k městu Aguamansa.

V tamějších borovicových lesích jsme si dali příjemný 2hodinový trek a následovalo to hlavní z celého dne. Na Tenerife najdete velké množství veřejných grilovišť v přírodě. My si přivezli ryby a spoustu jiných dobrot a grilovali v kruhovém grilovišti uprostřed kráteru v 8 lidech a 4 dětech :)

Den 10.

Na tenhle poslední den jsme si naplánovali asi tak 20 věcí, které jsme samozřejmě nestihli, takže se musíme na Tenerife ještě vrátit :D

Jako první jsme jeli do Jungle Parku, protože jsme si se vstupem do Aqualandu koupili i výhodnou vstupenku do této zoo. V zoo to opravdu vypadá jako v džungli a i tady najdete různá vystoupení se zvířaty - s papoušky, dravci a s lachtany. Vystoupení byla krásná, ale nebyla taková jako v Loro Parku.

Tady se Marečkovi asi nejvíce líbil průchod mezi ochočenými papoušky. Papoušci si nejvíc oblíbili mého muže, který jim svou výškou asi připomínal nové bidýlko a měl je neustále na hlavně :)

Po Jungle Parku jsme jeli nakoupit salámy a sýry domů a pak jsme ještě navštívili pláž kousek od El Medana - La Tejita, kde se dají nasbírat mušle. Bez těch totiž Mareček domů jet nechtěl. Pláž nás mile překvapila a bylo nám opravdu líto, že už jsme se tam neměli čas vykoupat. Nasbírali jsme rychle mušle a před námi už byla jen nejhorší část dovolené - balení.

Večer jsme prošli po městě a zašli na poslední večeři do restaurace s výhledem na oceán.

Druhý den jsme málem jak ten Kevin dopadli, jelikož jsme zaspali a skoro nám uletělo letadlo. Ale naštěstí vše dobře dopadlo a my se v pořádku dostali domů :)

Takže pokud rozmýšlíte kam se vydat na dovolenou, Tenerife je rozhodně dobrá volna! :)